Co i gdzie załatwić

DZIAŁ CZŁONKOWSKO-MIESZKANIOWY załatwia sprawy z zakresu:

  • przyjęcia w poczet członów Spółdzielni,
  • ustania członkostwa w Spółdzielni (zgony, skreślenia, wykreślenia, wykluczenia),
  • ustanawiania praw do lokali spółdzielczych,
  • przekształcania spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w odrębną własność,
  • zmian związanych z nabyciem lub zbyciem lokalu,
  • przetargów na ustanawianie praw do lokali mieszkalnych,
  • wystawianiem zaświadczeń potrzebnych do sprzedaży lokalu na rynku wtórnym, założenia księgi wieczystej na spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu, ubiegania się o kredyt w banku oraz innych zaświadczeń,
  • zgłaszania ilości osób zamieszkałych w lokalach mieszkalnych.

DZIAŁ OPŁAT I WINDYKACJI – załatwia sprawy z zakresu:

  • naliczania należności za lokale mieszkalne i użytkowe,
  • zadłużeń z tytułu opłaty za mieszkanie i z tytułu czynszu najmu,
  • windykacji należności,
  • naliczania odsetek od niezapłaconych należności,
  • ubezpieczenia mieszkania ze składką płatną miesięcznie,
  • zagadnień związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych,
  • wystawiania najemcom faktur z tytułu czynszu najmu,
  • informacje w zakresie  rozliczeń okresowych (woda, centralne ogrzewanie),

ADMINISTRACJA SPÓŁDZIELNI – załatwia sprawy z zakresu:

  • zgłaszania i usuwania usterek i wad budowalnych w lokalach mieszkalnych
    i użytkowych,
  • spraw remontowych,
  • procesu przygotowania inwestycji do realizacji,
  • organizowania przetargów na roboty budowlane, projektowe, ich prowadzenia i sporządzania stosownych umów na wykonywanie robót inwestycyjnych i remontowych,
  • sprawowania przeglądów stanu technicznego zasobów,
  • wynajmowania lokali użytkowych oraz garaży,
  • utrzymywania porządku i ładu na osiedlach,
  • pracy sprzątaczy i konserwatorów.